HTML

 

Féliker vagyok

Friss topikok

  • Féliker Vagyok: Szerintem nem csak ketten vagyunk így a feltessel (bocsánat, telefonrol irok, macerás neha az ékez... (2014.07.08. 21:36) Peti
  • Féliker Vagyok: Semmi baj :) Akkor én reagáltam túl, bocs. Azért ez nem ugyanaz szerintem, mint egy balesetnél a m... (2014.06.25. 11:31) Egy

Élet az ikrem nélkül - a mi történetünk

2014.07.23. 22:02 Féliker Vagyok

Címkék: gyerek félelem féltés

A reggel legszebb zaja, amikor hajnalban a talpacskák végigcsattognak a kövön, majd egy nagyobb szünet, pár másodperc, ahogy megállnak a szobaajtóban, kémlelve, hogy ébren vagyunk-e már. Aztán gyorsuló csattogás, egyre közelebbről, és már itt is vannak, mellénk fekszenek az ágy szélére kétoldalt, és alszanak tovább.

Peti az első, csak érzésből közlekedik, gyakorlatilag még alszik, mikor ideér. A bal kezének két ujja a szájában, mindig ugyanaz a kettő, a gyűrűs -és a kisujja, bőszen szopizik, arrébb tolja az apját, felfészkelődik az ágyra, hátát apa hasához tolja, begömbölyödik, és így ejtőzik még, az álom és az ébrenlét határán. Szeretem ezt a képet, ahogy felülök, látom őket oldalról: a nagy medve és a kicsi bocs. Megsimogatom mindkettőjüket, sóhajtok, de máris szétárad a hiányérzet a mellkasomban, hogy nincs itt mindenki.

Luca még alszik, megnézem, a szokásos pózban, plüssökkel körbevéve álmodik. Visszamegyek. Amikor a lányom is megérkezik, megnyugszom, a kis motoszkáló rossz érzés eltűnik, hálás leszek és derűs: mindannyian itt vagyunk. Szeretem őket, leírhatatlanul, mégsem tart tovább az elégedettségem néhány percnél. Mindjárt felkelünk, kezdődik a nap, és újra várom az estét, amikor mindenki hazaér.

Napközben nincs hiányérzetem. Nem rettegek, hogy jaj, bármi történhet, nem látok rémképeket. Dolgozom, jövök-megyek, telefonálok, kávézom, ebédelek, kutyát sétáltatok. Csak délután, amikor újra találkozunk, hasít belém a féltés: úristen, nem vigyáztam rájuk, nem ÉN vigyáztam rájuk, de jó,hogy itt vannak. Micsoda szerencse.

Nem tudom, milyen lesz majd, amikor el kell engednem a kezüket. Nem várom. Tudom, hogy képes leszek rá, mert értük bármire képes vagyok. Arra is, hogy azt tanítsam nekik, soha ne bénítsa meg a napjaikat a félelem, örüljenek tiszta és könnyű szívvel minden újabb percnek. Mert élni, érezni, nevetni jó. Félni valami bujkáló gonosztól, félni a reggeltől, amikor nincs rá okunk, az rombolóbb, mint egy atombomba.

Ehhez nekem is dolgozni kell még magamon. Köszönöm, hogy van kiért.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://feliker.blog.hu/api/trackback/id/tr676539157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása