HTML

 

Féliker vagyok

Friss topikok

  • Féliker Vagyok: Szerintem nem csak ketten vagyunk így a feltessel (bocsánat, telefonrol irok, macerás neha az ékez... (2014.07.08. 21:36) Peti
  • Féliker Vagyok: Semmi baj :) Akkor én reagáltam túl, bocs. Azért ez nem ugyanaz szerintem, mint egy balesetnél a m... (2014.06.25. 11:31) Egy

Élet az ikrem nélkül - a mi történetünk

2014.06.23. 17:59 Féliker Vagyok

Egy

Címkék: ikrek iker féliker Hellinger

ikrek pocakban.pngEgyszer írtam az ikertestvéremről egy publicisztikát. Nem tudom, miért, és nem tudom, miért akkor. 20 perc alatt kiszaladt belőlem az a kis cikk, és utána mély, ólmos fizikai fáradtságot éreztem. Nehezen kaptam levegőt, szabályos kimerültség vett erőt rajtam. Akkor éreztem először igazán, hogy nem vagyok túl az ikertestvérem történetén, hogy beszélni akarok  róla, hogy kérdezni akarok róla.

Hazudnék, ha azt mondanám, hibáztattam magam, amiért én élek, ő meg nem, inkább csak nagyon sajnáltam. Úgy gondolom, nem tehetek róla, hogy ez így alakult, emiatt mély bűntudatot sohasem éreztem. Nem akartam vezekelni miatta, vagy bántani magam. Egyszerűen csak sajnálom, hogy így történt.

Ki akarok írni magamból mindent, ami ezzel kapcsolatos, hogy tudjam, az, ami velünk történt, oka-e bárminek is a jelenlegi életemben.

Itthon épp kezdenek nyilvánosságot kapni az ikerkutatások, az ezzel kapcsolatos családállítások történetei. Nekem is el kéne mennem, nagyon kíváncsi vagyok, mi jönne ki ebből.

Austermanék könyvét elolvastam, és mérhetetlenül felbőszített. Azt gondoltam, megint találtak valamit az okosok, amivel a hülyéket felmenthetik a saját életükkel kapcsolatos felelősségvállalás alól.

Megint lesz sok száz, sok ezer ember, aki megnyugszik: lám, azért vannak kényszeres cselekvéseim, betegségeim, vagy egyszerűen csak jellemhibáim mert féliker vagyok, nem is kell hát tennem semmit azért, hogy jobban éljek. Nekem ezt dobta a gép, ez a keresztem, feltehetem a kezem, a dokik is megmondták, hogy a félikerség az kérem ezzel jár.

 

Nem vagyok a téma szakértője. Nem végeztem pszichológiát, nem vettem részt különleges vizsgálatokon és eljárásokban, nem olvastam a szakirodalmat. Éppen csak belekezdtem az olvasgatásba, hogy megnézzem, mit mondanak erről mások.

Nem tudok angolul. Nem olvastam külföldi tanulmányokat, állásfoglalásokat.

Én is csak egy féliker vagyok, egy magyar féliker, aki a maga – magyar – nyelvén akar írni a saját félikerségéről. Nem azért, hogy másoknak segítsek. (magamat ismerve persze csodálkoznék, ha nem mennék interjúzni félikrekkel, és félikrek szüleivel, elsőként anyámmal, és nem kerekedne egy érdekes riportkönyv az egészből, mert persze gondolatban már előbbre tartok, évekkel előbbre, látom magam, mint a féliker-mozgalom hazai úttörőjét, aki író-olvasó találkozókon vesz részt, és egy csomó neves pszichológussal pariban van, mert kölcsönösen kellenek egymásnak, és a vége úgyis az lesz, hogy másoknak segítek, ami majd akkor tök jó lesz, de most nincsenek ilyen szándékaim.)

Ez a könyv, ami még nem könyv, és az egész gondolat az elmúlt pár órában kezdett foglalkoztatni, egyébként egy önsegítő termék. Azért íródik, hogy a saját kétségeimre, ballépéseimre, jó és rossz döntéseimre, a beteg kis lelkemet ért sebekre gyógyírt és választ találjak.

Kicsit úgy érzem magam, azt hiszem, mint a nálunk élő ismert melegek a coming out előtt.

Nos tehát, igen, van (volt? Hogy mondják ezt?) egy ikertestvérem, aki már nem élt, amikor megszülettünk. Hét hónapig eltünk együtt egy anyaméhben. Ő is lány (volt? Most mit írjak? Ha valaki meghal, elveszti a nemét???)

Eszternek hívták (volna???)

 

Semmire sem emlékszem, tudatos értelemben persze. A génjeim, a sejtjeim, a kis membránok, az agyam egy eldugott szelete talán igen. A fene tudja. Mindenesetre holnap, vagy holnapTÓL utánanézek, hol van egy jó szakember, aki Hellingerezik, és normális. Ja, és megfizethető.

Nincsenek százezreim valamire, ami lehet, hogy nincs is. (hahaha, most nagyképű voltam. Konkrétan sincsenek százezreim, semmire. Arra se, ami nyilvánvalóan létezik).

Nem tudom, mi van. Nem tudom, miért kezdtem el ezt. Nem tudom, mi lesz belőle. De azt érzem, belül, remegve, hogy meg kell tudnom. Ha egy humbug az egész, akkor azt írom le, ha van benne valami, akkor azt.

De tudnom kell. Eszter, van neked ehhez valami közöd? Majd jövök és írok, magamnak. Egyelőre.

 

 

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://feliker.blog.hu/api/trackback/id/tr386405303

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

B29gasztro 2014.06.24. 08:02:56

Szia Féliker!

Néha én is hajlamos vagyok ilyesmire, de hidd el hülyeség ilyenen gondolkodni. Vagy kösd föl magad helyből vagy felejtsd el az egészet. Félbolondnak lenni a legrosszabb.

Ha mégis folytatni akarod és meg akarsz bolondulni, akkor egy kérdés:
Nem lehet, hogy te az Eszter vagy? Csak elcseréltek.
Üdv: Egy Féliker (de, hogy melyik?...)

Féliker Vagyok 2014.06.24. 09:27:00

Szia B29gasztro!

Köszönöm az értékes hozzászólást. Én is adnék egy tanácsot: ha nem értesz egy szöveget, legalább komment előtt gondolkodj, hogy biztosan a szövegben van-e a hiba? A gondolkodás amúgy más tevékenységeknél is hasznos, kezdd el, meglátod, új világ tárul majd eléd. Szép napot neked is! :)

B29gasztro 2014.06.25. 09:35:06

Szia Féliker!

Bocs én nem akartalak megsérteni (lehet, hogy félreérthető a szövegem).
Én csak azt akartam kifejezni, hogy ez egy nagyon durva téma és nincs sok értelme. Olyan, mint egy baleseten morfondírozni, mi lett volna, ha...

Még egyszer bocs!

Féliker Vagyok 2014.06.25. 11:31:11

Semmi baj :) Akkor én reagáltam túl, bocs.
Azért ez nem ugyanaz szerintem, mint egy balesetnél a mi lett volna, ha.
Nem akarok arról írni, hogy jajistenem, mi lenne, ha élne. Az izgat, hogy ameddig élt, az vajon volt/van-e hatással az életemre, vagy ez kamu? Röviden :)
süti beállítások módosítása